Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaatta, Sami; Stattin, Hakan; Nurmi, Jari-Erik
TitelAchievement Strategies at School: Types and Correlates.
QuelleIn: Journal of Adolescence, 25 (2002) 1, S.31-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0140-1971
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Cognitive Style; Foreign Countries; Learning Strategies; Student Adjustment; Student Behavior; Well Being; Sweden
AbstractExplores the kinds of strategies adolescents deploy in achievement context in an unselected sample of Swedish adolescents. Six groups of adolescents were identified according to the strategies they deployed. Results showed that membership in the functional strategy groups, such as in mastery-oriented and defensive pessimist groups, was associated with well-being, school adjustment and achievement, and low levels of norm-breaking behavior. (Contains 48 references and 3 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: