Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHammond, Lorie; Spindler, George
TitelNot Talking past Each Other: Cultural Roles in Education Research.
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 32 (2001) 3, S.373-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
SchlagwörterEducational Research; Elementary Secondary Education; Ethnography; Family Involvement; Higher Education; Oral History; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Teacher Researchers
AbstractPresents a dialogue between an experienced basic researcher and a teacher-researcher following a meeting in which bilingual teachers and university teacher educators discussed a project involving teacher-researchers' attempts to use oral history to incorporate language minority parents' and grandparents' voices into elementary social science lessons. Discusses the use of ethnography and the roles of various participants. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: