Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAu, Kathryn H.
TitelCommunities of Practice: Engagement, Imagination, and Alignment in Research on Teacher Education.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 53 (2002) 3, S.222-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterDiversity (Student); Educational Research; Elementary Secondary Education; Higher Education; Labor Turnover; Literacy Education; Low Income Groups; Minority Group Teachers; Preservice Teacher Education; Public Schools; Hawaii
AbstractDescribes research on teacher education designed to create a system for preparing and supporting effective literacy teachers for a single diverse community, conceptualizing teacher education as the process of developing and linking communities of practice following three modes of belonging (engagement, imagination, and alignment) and concluding that teacher education researchers must emphasize the goal of improving schooling in diverse communities. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: