Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhitney, Linda; Golez, Felipe; Nagel, Greta; Nieto, Consuelo
TitelListening to Voices of Practicing Teachers To Examine the Effectiveness of a Teacher Education Program.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 23 (2002) 4, S.69-76Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterDiversity (Student); Elementary Education; Field Experience Programs; Higher Education; Low Income Groups; Preservice Teacher Education; Program Effectiveness; Student Teaching; Teacher Attitudes; Urban Schools
AbstractInterviewed elementary teacher preparation program graduates within urban schools serving poor, diverse students. Overall, fieldwork contextualized in real classrooms significantly influenced what teachers carried from preservice programs to classrooms. Respondents suggested bolstering classroom management and parent communication components of teacher education. Master teachers influenced student teachers more than university supervisors. Graduates lacked clarity regarding the influence of theory on practice. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: