Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrisard, Estelle
TitelInvestigating the Impact of Different Conceptualisations of Secondary Initial Teacher Education on the Process of Learning To Teach in France, Scotland and England.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 28 (2002) 1, S.79-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterCultural Differences; Foreign Countries; Foundations of Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Secondary Education; France; United Kingdom (England); United Kingdom (Scotland)
AbstractThis research will compare conceptual frameworks underpinning Scottish, French, and English preservice teacher education programs, using data from analysis of national policy documents and interviews with teacher educators and student teachers to examine the extent to which conceptual frameworks are reflected or implemented in national structural arrangements for preservice education and how different conceptualizations affect the learning to teach process. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: