Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Palladino, Michael A.; Cosentino, Emily |
---|---|
Titel | A DNA Fingerprinting Simulation Laboratory for Biology Students: Hands-on Experimentation To Solve a Mock Forensic Problem. |
Quelle | In: American Biology Teacher, 63 (2001) 8, S.596-605Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0002-7685 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Biology; DNA; Forensic Sciences; Higher Education; Identification; Science Activities; Simulation Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Biologie; Desoxyribonukleinsäure; Forensic medicine; Rechtsmedizin; Kriminaltechnik; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Identifikation; Identifizierung; Simulation program; Simulationsprogramm |
Abstract | Presents an alternative approach to DNA fingerprinting. Demonstrates how undergraduate students can be involved in many aspects of this type of experiment and how DNA fingerprinting experiments can be incorporated into the laboratory curriculum of courses for majors and nonmajors. (NB) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |