Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHedrick, Wanda B.; Cunningham, James W.
TitelInvestigating the Effect of Wide Reading on Listening Comprehension of Written Language.
QuelleIn: Reading Psychology, 23 (2002) 2, S.107-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-2711
SchlagwörterElementary Education; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Instructional Innovation; Listening Comprehension; Reading Habits; Reading Instruction; Reading Research
AbstractLooks at growth in listening comprehension of 146 children from third grade to fifth grade and their fifth-grade estimate of accumulated wide reading as measured by an instrument using a checklist-with-foils logic, the Title Recognition Test. Indicates that individual differences in growth of listening comprehension from third grade to fifth grade were significantly related to wide reading. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: