Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFinch, Curtis R.; Mooney, Marianne
TitelSchool-to-Work Curricula in the Middle Schools: Design, Benefits, and Concerns.
QuelleIn: Workforce Education Forum, 29 (2002) 1, S.16-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Design; Curriculum Development; Education Work Relationship; Educational Benefits; Middle Schools
AbstractInterviews with 28 middle school staff regarding school-to-work STW curriculum implementation, focus, outcomes, and issues found a range of benefits provided to students. STW experiences contributed to young adolescent development, self-understanding, confidence, self-esteem, motivation, and responsibility--in other words, what middle schools were designed to do. (Contains 17 references.) (JOW)
AnmerkungenProfessional Personnel Development Center for Vocational Teacher Education, Penn State University, 301 Keller Bldg., University Park, PA 16802-1303; http://cte.ed.psu.edu/inhere/PPDC publications.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: