Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWong, Martha Suk Wai; Watkins, David
TitelSelf-esteem and Ability Grouping: A Hong Kong Investigation of the Big Fish Little Pond Effect.
QuelleIn: Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, 21 (2001) 1, S.79-87Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0144-3410
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Educational Research; Foreign Countries; Higher Education; Questionnaires; Secondary Education; Secondary School Students; Self Esteem; Self Evaluation (Individuals); Hong Kong
AbstractExamines the strength of the relationships among student self-esteem, the ability group of the school band and class stream they attend, and their self-perceived academic performance in a non-Western context. Focuses on the responses of 280 secondary school students in Hong Kong. Supports the "big fish--little pond" effect of ability grouping within schools. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: