Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWagner, Eugene P.; Sasser, Howell; DiBiase, Warren J.
TitelPredicting Students at Risk in General Chemistry Using Pre-semester Assessments and Demographic Information.
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 79 (2002) 6, S.749-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9584
SchlagwörterAcademic Achievement; At Risk Persons; Chemistry; Educational Diagnosis; Higher Education; Science Education; Testing; Undergraduate Study
AbstractDevelops a sensitive and specific pre-semester assessment for students enrolled in general chemistry for science majors that would identify students at risk for failing the course. The student pre-semester assessment (SPSA) predicted 40.8% of the students who went on to fail first-semester general chemistry. It was a better predictor of at-risk students than the Toledo exam (27.7%), SAT (16.8%), or predicted grade point index (PGI) (29.4%). (Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Chemical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: