Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJurdak, Murad; Shahin, Iman
TitelProblem Solving Activity in the Workplace and the School: The Case of Constructing Solids.
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 47 (2001) 3, S.297-315Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1954
SchlagwörterExperiential Learning; Mathematical Applications; Mathematics; Plumbing; Postsecondary Education; Sociocultural Patterns; Solid Geometry; Vocational Education
AbstractDocuments, compares, and analyzes the nature of spatial reasoning by practitioners (plumbers) in the workplace and students in the school setting while constructing solids, with given specifications, from plane surfaces. Results confirm the power of activity theory and its methodology in explaining and identifying the structural differences between the two activities in the two different cultural settings. Identifies theoretical and pedagogical implications. (Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: