Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEamon, Mary Keegan
TitelEffects of Poverty on Mathematics and Reading Achievement of Young Adolescents.
QuelleIn: Journal of Early Adolescence, 22 (2002) 1, S.49-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-4316
SchlagwörterAcademic Achievement; Behavior Problems; Early Adolescents; Economic Factors; Family Environment; Family Influence; Mathematics Achievement; Poverty; Racial Differences; Reading Achievement; Sex Differences; National Longitudinal Survey of Youth
AbstractA mediation model was used to test effects of poverty on the mathematics and reading achievement of young adolescents. A revised model indicated that poverty was associated with mathematics and reading achievement indirectly. Associations depended upon level of cognitively stimulating home environments, emotionally supportive home environments, school behavior problems, and gender and race. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: