Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Michael T.; Nader, Daniel P.
TitelFinding Purpose in New Faculty Orientation: The Education Dean's Perspective.
QuelleIn: Journal of Faculty Development, 18 (2001) 2, S.87-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0736-7627
SchlagwörterAcademic Deans; Administrator Attitudes; Beginning Teacher Induction; Beginning Teachers; College Faculty; Collegiality; Faculty Development; Higher Education; Interpersonal Relationship; Interprofessional Relationship; Peer Relationship; Teacher Orientation
AbstractDiscusses a study of 23 (response rate 86%) California State University system deans of education, regarding the purpose and usefulness of new faculty orientation programs. Reports that deans generally agreed with the focus of orientation programs and that they perceived orientation to be of value to social integration of the new faculty members. Contains one table and 11 references. (AUTH/KP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Faculty Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: