Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPike, Gary R.; Saupe, Joseph L.
TitelDoes High School Matter? An Analysis of Three Methods of Predicting First-Year Grades.
QuelleIn: Research in Higher Education, 43 (2002) 2, S.187-207Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
SchlagwörterCollege Freshmen; Comparative Analysis; Grade Point Average; Grade Prediction; High Schools; Higher Education; Institutional Characteristics; Models
AbstractEvaluated the usefulness of three approaches for predicting college grades: traditional regression models, high-school-effects models, and hierarchical linear models. Found that both the high-school-effects and the hierarchical linear models were more accurate predictors of freshman GPA than the traditional model, particularly for lower-ability students. Contrary to expectations, the hierarchical model was not more accurate than the high-school-effects model. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: