Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavies, Daniel K.; Stock, Steven E.; Wehmeyer, Michael L.
TitelEnhancing Independent Task Performance for Individuals with Mental Retardation through Use of a Handheld Self-Directed Visual and Audio Prompting System.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37 (2002) 2, S.209-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterCommunity Based Instruction (Disabilities); Computer Software; Computer Uses in Education; Mental Retardation; Student Educational Objectives; Vocational Education; Young Adults
AbstractThis study developed and evaluated the utility of a Windows CE-based multimedia palmtop computer program for use in supporting young adults with mental retardation to more independently complete community-based vocational skills. Use of the Visual Assistant prototype resulted in improved task accuracy and decreased use of external prompts from a support person on two different vocational tasks. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: