Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWorrall, Linda; McCooey, Robyn; Davidson, Bronwyn; Larkins, Brigette; Hickson, Louise
TitelThe Validity of Functional Assessments of Communication and the Activity/Participation Components of the ICIDH-2: Do They Reflect What Really Happens in Real-Life?
QuelleIn: Journal of Communication Disorders, 35 (2002) 2, S.107-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9924
SchlagwörterAdults; Aphasia; Children; Classification; Communication Disorders; Communication Skills; Daily Living Skills; Functional Behavioral Assessment; Head Injuries; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Measures (Individuals); Neurological Impairments; Validity
AbstractThree studies observed everyday communication of people with aphasia, traumatic brain injury, and in hospital. Simplification of real-life communication in the World Health Organization's International Classification of Functioning, Disability, and Health, variability of item sampling in existing assessments, and the complexity of real-life communication indicated three assessment levels: generic, population-specific, and individualized. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Communication Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: