Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTresman, Susan
TitelTowards a Strategy for Improved Student Retention in Programmes of Open, Distance Education: A Case Study from the Open University UK.
QuelleIn: International Review of Research in Open and Distance Learning, 3 (2002) 1Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1492-3831
SchlagwörterAcademic Persistence; Adult Education; Distance Education; Educational Practices; Foreign Countries; Open Education; Student College Relationship; Withdrawal (Education)
AbstractThe Open University's experiences provide the following recommendations for student retention: specialized advisory and guidance staff, accurate and relevant information, establishment of relationships with students, design of courses well suited to students' needs, ownership by the university community of student support services, a sense of community, and financing and incentive schemes to encourage student persistence. (Contains 15 references.) (SK)
Anmerkungenhttp://www.irrodl.org/content/v3.1/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Review of Research in Open and Distance Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: