Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Meyer, Meinert A.; Jessen, Silke |
---|---|
Titel | Schulerinnen und Schuler als Konstrukteure ihres Unterrichts (Male and Female Students as Constructors of Their Processes of School Learning). |
Quelle | In: Zeitschrift fur Padagogik, 46 (2000) 5, S.711-30Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0044-3247 |
Schlagwörter | Constructivism (Learning); English (Second Language); Females; Foreign Countries; Instruction; Secondary Education; Secondary School Students; Student Behavior; Student Participation; Surveys; Teacher Role; Germany English as second language; English; Second Language; Englisch als Zweitsprache; Weibliches Geschlecht; Ausland; Teaching process; Unterrichtsprozess; Sekundarbereich; Sekundarschüler; Student behaviour; Schülerverhalten; Schülermitarbeit; Schülermitwirkung; Studentische Mitbestimmung; Survey; Umfrage; Befragung; Lehrerrolle; Deutschland |
Abstract | Examines to what extent students participate in designing, justifying, and deciding on their own instruction by referring to a research project on the participation of students in the teaching of specific subjects. Focuses on one example that shows students may pursue aims other than the teacher's without provoking a breakdown of instruction. (CMK) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |