Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConroy, Carol A.; Sipple, John W.
TitelA Case Study in Reform: Integration of Teacher Education in Agriculture with Teacher Education in Mathematics and Science.
QuelleIn: Journal of Vocational Education Research, 26 (2001) 2, S.206-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-3369
SchlagwörterAgricultural Education; College Faculty; Educational Change; Higher Education; Integrated Curriculum; Mathematics Education; Science Education; Teacher Education Programs
AbstractThe merger that formed Cornell University's Teacher Education in Agriculture, Mathematics, and Science Program was driven by faculty retirement and desire for economies of scale. However, the cultures of agriculture and math/science remain distinct. Successful mergers require recognizing different frames of reference, identifying areas of administrative overlap, integrating incrementally, and allowing time for development of common understandings. (Contains 26 references.) (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Vocational Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: