Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelA JBHE Report Card on the Progress of Blacks on the Faculties of the Nation's Highest-Ranked Colleges and Universities.
QuelleIn: Journal of Blacks in Higher Education, (2002) 34, S.10-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-3711
SchlagwörterBlack Teachers; Diversity (Faculty); Equal Opportunities (Jobs); Higher Education; Liberal Arts; Racial Discrimination; Tenure
AbstractThe percentage of black faculty at high-ranking U.S. colleges and universities is up slightly from percentages seen in previous surveys, comprising 3.6 percent of 40,747 full-time faculty overall. Liberal arts colleges are more successful in attracting black faculty than large research universities. Tenured black faculty make up 2.5 percent of all tenured faculty at high-ranking institutions. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Blacks in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: