Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThompson, Susan; Cooner, Donna D.
TitelGrand Rounds: Not Just for Doctors.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 23 (2001) 3, S.87-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCollege School Cooperation; Elementary Education; Higher Education; Master Teachers; Mentors; Observation; Observational Learning; Preservice Teacher Education; Professional Development Schools; Student Teachers; Teacher Collaboration; Teaching Methods; Theory Practice Relationship
AbstractDescribes how pre-service teachers at one elementary school participate in Grand Rounds (borrowed from the medical profession). Participants observe master teachers demonstrating model lessons and interacting with students. During a debriefing session, student teachers ask questions and discuss their observations with master teachers. Later, they take their newly learned skills into their own classrooms to immediately place theory into practice. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: