Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDimitrov, Dimiter M.; McGee, Steven; Howard, Bruce C.
TitelChanges in Students' Science Ability Produced by Multimedia Learning Environments: Application of the Linear Logistic Model for Change.
QuelleIn: School Science and Mathematics, 102 (2002) 1, S.15-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6803
SchlagwörterAstronomy; Biological Sciences; Earth Science; Experiential Learning; Inquiry; Middle Schools; Multimedia Instruction; Physics; Science Education; Secondary Education; Space Sciences
AbstractReports on a study designed to measure changes in students' science proficiency produced by a multimedia learning environment. Describes the inquiry-based design of Astronomy Village, which supports middle school students in learning fundamental concepts in life, earth, and physical sciences. Results indicate sizable treatment effects for two groups of Astronomy Village students as well as for the alternative treatment group.(Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science and Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: