Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCovell, Katherine
TitelChildren's Rights Education: A New Reality for Teachers.
QuelleIn: Education Canada, 41 (2001) 2, S.16-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1253
SchlagwörterChildrens Rights; Classroom Environment; Classroom Techniques; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Outcomes of Education; Participative Decision Making; Professional Development; Teacher Attitudes; Teacher Education; Teacher Student Relationship; Teaching Styles; Canada
AbstractChildren's rights, as described in the United Nations Convention on the Rights of the Child, are increasingly being taught in Canadian schools. Children's rights curricula yield positive results for teachers and students, including increased self-esteem, improved classroom environments, and improved student behavior, especially when democratic teaching styles are used. Implications for teacher education are discussed. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Canada" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: