Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWestbrook, Lynn
TitelFaculty Relevance Criteria: Internalized User Needs.
QuelleIn: Library Trends, 50 (2001) 2, S.197-206Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraurangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0024-2594
SchlagwörterAccess to Information; College Faculty; Evaluation Criteria; Higher Education; Information Dissemination; Information Services; Library Services; Reference Services; Relevance (Information Retrieval); User Needs (Information); User Satisfaction (Information)
AbstractThe concept of relevance remains central to library and information studies work. Five Women's Studies faculty members were interviewed concerning their immediate reactions to different resources provided in direct response to real, on-going information needs. Criteria identified by this approach went beyond topicality, currency, and other basic aspects of relevance criteria to include elements such as interdisciplinarity and theoretical perspective. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Library Trends" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: