Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZacher-Bucko, Mary Beth; Riggi, Donn; Vidor, Constance
TitelInto the Curriculum. Art/Reading/Language Arts: Children's Book Illustrator Project; Reading/Language Arts: Curious George; Social Studies: Snowplows, Trucks, and Other Vehicles that Move Snow; Social Studies: Who Lives in Afghanistan?; Social Studies: VIPs of Ancient Greece.
QuelleIn: School Library Media Activities Monthly, 18 (2002) 5, S.12-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-9371
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Bibliografie; Art Education; Course Integrated Library Instruction; Curriculum Development; Elementary Education; Junior High Schools; Language Arts; Learning Activities; Learning Resources Centers; Library Skills; Middle Schools; Reading Instruction; School Libraries; Social Studies; Thematic Approach
AbstractPresents five fully developed library media activities that are designed for use with specific curriculum units in art, reading, language arts, and social studies. Library media skills, curriculum objectives, grade levels, resources, instructional role, procedures, evaluation, and follow-up are describes for each activity. (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Library Media Activities Monthly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: