Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPapalia-Berardi, Anne; Hughes, Charles A.; Papalia, Anthony S.
TitelTeacher Education Students with Disabilities: Participation and Achievement Factors.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 25 (2002) 1, S.23-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4064
SchlagwörterStellungnahme; Academic Accommodations (Disabilities); Academic Achievement; College Students; Competency Based Teacher Education; Federal Legislation; Higher Education; Preservice Teacher Education; Self Advocacy; Teachers with Disabilities
AbstractThis article examines factors affecting the participation and achievement of students with disabilities in teacher education programs. It considers federal legislation affecting their involvement in such programs, their admission, performance of essential teaching functions, accommodation provision and accessibility, basic skills competency testing, essential teaching function interpretation and performance, faculty attitude, and student self-advocacy skills. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: