Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDieker, Lisa; Voltz, Deborah; Epanchin, Betty
TitelReport of the Wingspread Conference: Preparing Teachers To Work with Diverse Learners.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 25 (2002) 1, S.1-10Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4064
SchlagwörterCompetency Based Teacher Education; Cultural Differences; Disabilities; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Preservice Teacher Education; Professional Personnel; Teacher Recruitment
AbstractThis report of a recent conference on teacher preparation for diversity attended by representatives of multiple organizations for people with disabilities presents recommendations in the form of guiding principles and suggested actions. Principles and actions address: teacher recruitment, selection, and retention, preservice teacher education; and professional organizations. Appendices list proposed diversity-related common knowledge and skills and conference participants. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: