Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMalecki, Christine Kerres; Elliott, Stephen N.
TitelChildren's Social Behaviors as Predictors of Academic Achievement: A Longitudinal Analysis.
QuelleIn: School Psychology Quarterly, 17 (2002) 1, S.1-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-3830
SchlagwörterAcademic Achievement; Behavior Problems; Elementary Education; Elementary School Students; Interpersonal Competence; Longitudinal Studies; Predictor Variables; Social Behavior; Student Behavior
AbstractInvestigates relationships among a diverse sample of elementary students' social skills, problem behaviors, academic competence, and academic achievement. Results indicate that social skills are positively predictive of concurrent levels of academic achievement and problem behaviors are negatively predictive of concurrent academic achievement. Only social skills, however, emerged as a significant predictor of future academic functioning. (Contains 26 references and 8 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: