Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchur, Yaron; Skuy, Mervyn; Zietsman, Aletta; Fridjhon, Peter
TitelA Thinking Journey Based on Constructivism and Mediated Learning Experience as a Vehicle for Teaching Science to Low Functioning Students and Enhancing Their Cognitive Skills.
QuelleIn: School Psychology International, 23 (2002) 1, S.36-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0143-0343
SchlagwörterConstructivism (Learning); Curriculum Development; Foreign Countries; Learning Theories; Low Achievement; Mediation Theory; Problem Solving; Program Effectiveness; Science Instruction; Theory Practice Relationship; Thinking Skills; Israel; South Africa
AbstractDescribes development of an Experimental Astronomy Curriculum or Thinking Journey, based on a combination of Constructivism and Mediated Learning Experience. Results indicated the effectiveness of the Thinking Journey in promoting a process of positive change in the students' conceptualization of Earth, improving their knowledge of astronomy, enhancing their general scientific knowledge and developing their cognitive functioning and problem solving abilities. (Contains 29 references and 5 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: