Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMostaza, Esther Fernandez
TitelEducational Trends in Special Education in Spain: The Case of the Deaf.
QuelleIn: Mediterranean Journal of Educational Studies, 6 (2001) 2, S.23-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1024-5375
SchlagwörterDeafness; Disabilities; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Inclusive Schools; Mainstreaming; Politics of Education; Regular and Special Education Relationship; Teacher Student Relationship; Spain
AbstractDescribes education and special education in Spain, examining different views on deafness among hearing and deaf people and noting educational models for deaf students (oralism versus bilingualism). Presents a vision of education for deaf people, focusing on the fact that teachers and administrators have a very early, intense role in the lives of deaf children. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mediterranean Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: