Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoskos, Kathleen; Boehlen, Sophie
TitelEnhancing Teachers' Awareness of Their Instructional Talk in the Teaching of Reading.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 22 (2001) 4, S.59-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterElementary Secondary Education; Higher Education; Practicums; Preservice Teacher Education; Reading Instruction; Self Evaluation (Individuals); Student Teacher Attitudes; Student Teachers
AbstractExamined the value of an instructional talk analysis tool (ITAT) in developing teachers' awareness of their instructional talk. Fifteen students from a reading practicum course participated in either ITAT plus debriefing, ITAT only, or alternative tool only. Discourse analyses and written reflections indicated that ITAT plus debriefing teachers provided more accurate assessments of their talk performance and were more reflective. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: