Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMora, Jill Kerper
TitelCaught in a Policy Web: The Impact of Education Reform on Latino Education.
QuelleIn: Journal of Latinos and Education, 1 (2002) 1, S.29-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-8431
SchlagwörterAcademic Achievement; Bilingual Education; Educational Change; Educational Policy; Educationally Disadvantaged; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Equal Education; Grade Repetition; Hispanic American Students; Limited English Speaking; Reading Instruction; Student Promotion
AbstractEvaluates the impact of education policy initiatives on academic achievement and educational equity for Latino students, particularly bilingual learners. Examines the impact of California's Proposition 227 and concurrent laws regarding promotion and retention and approaches to literacy instruction. Suggests that the impact of state and federal policies signals an incongruence with effective schooling policies. (Contains 46 references.) (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Latinos and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: