Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVillegas, Ana Maria; Lucas, Tamara
TitelPreparing Culturally Responsive Teachers: Rethinking the Curriculum.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 53 (2002) 1, S.20-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterConsciousness Raising; Constructivism (Learning); Cultural Awareness; Culturally Relevant Education; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Attitudes
AbstractExplains that culturally responsive teachers are socioculturally conscious; have affirming views of diverse students; see themselves as responsible for and capable of bringing about change to make schools more equitable; understand how learners construct knowledge and can promote knowledge construction; know about the lives of their students; and design instruction that builds on students' prior knowledge while also challenging them. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: