Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEspinosa, Linda M.; Chen, Weigh-Jen
TitelThe Role of Technology in Supporting Multiage Classroom Practices.
QuelleIn: Information Technology in Childhood Education Annual, (2001), S.5-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1522-8185
SchlagwörterComputer Uses in Education; Constructivism (Learning); Elementary Education; Elementary School Teachers; Internet; Mixed Age Grouping; Professional Development; Program Evaluation; Teacher Attitudes; Teaching Methods; World Wide Web
AbstractEvaluated a professional development project, Constructing and Networking for Multiage Learning, which gave teachers Internet access and support for more constructivist teaching. Found that teachers initially modified their teaching, but reverted to more traditional practices by the end of 3 years. Although most became successful technology users, their ability to implement constructivist teaching with support of technology was limited. (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Information Technology in Childhood Education Annual" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: