Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStayton, Vicki D.; Whittaker, Sarah; Jones, Elizabeth; Kersting, Frank
TitelInterdisciplinary Model for the Preparation of Related Services and Early Intervention Personnel.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 24 (2001) 4, S.395-401Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4064
SchlagwörterCommunication Disorders; Disabilities; Early Intervention; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Preschool Education; Preservice Teacher Education; Professional Education; Program Development; School Psychology; Social Work; Special Education; Teacher Education Curriculum
AbstractThis article describes development of an interdisciplinary personnel preparation program at Western Kentucky University to prepare students to work with children (birth through age 5) with disabilities and their families. The program includes the fields of special education, social work, school psychology, and communication disorders. The article considers programmatic needs, essential program content, learning activities, and outcomes. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: