Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchweizer, Karin; Paechter, Manuela; Weidenmann, Bernd
TitelA Field Study on Distance Education and Communication: Experiences of a Virtual Tutor.
QuelleIn: Journal of Computer-Mediated Communication, 6 (2001) 2Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1083-6101
SchlagwörterComputer Mediated Communication; Distance Education; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Effectiveness; Tutoring; Tutors; Germany
AbstractRecords data from 98 German male students who participated for 9 weeks in an off-campus online seminar on General Psychology. Findings suggest that the form of communication between the tutor and his or her students is a crucial and important aspect in virtual seminars--this holds true even though supplementary (written) social information about the tutor was given to the tutees. (RS)
AnmerkungenThe Annenberg School for Communication, the University of Southern California. Full text at: http://www.ascusc.org/jcmc/vol6/issue2/schweizer.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computer-Mediated Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: