Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCope, Peter; Stephen, Christine
TitelA Role for Practising Teachers in Initial Teacher Education.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 17 (2001) 8, S.913-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterCollege School Cooperation; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Knowledge Base for Teaching; Partnerships in Education; Pedagogical Content Knowledge; Preservice Teacher Education; Teacher Role; Teachers; Teaching Experience; United Kingdom (Scotland)
AbstractExamines difficulties caused by the two-context nature of preservice teacher education, describing a Scottish program in which classroom teachers collaborate with university faculty to plan and present university classes. Interviews with participating teachers indicate that teachers feel confident about their role and believe they could share a body of knowledge not readily available to university faculty. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: