Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWindsor, Jennifer; Scott, Cheryl M.; Street, Cheryl K.
TitelVerb and Noun Morphology in the Spoken and Written Language of Children with Language Learning Disabilities.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 43 (2000) 6, S.1322-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterChildren; Grammar; Language Impairments; Learning Disabilities; Morphology (Languages); Student Characteristics; Symptoms (Individual Disorders); Written Language
AbstractA study investigated the use of verb and noun morphology in 60 children (ages 7-12) with and without language learning disabilities (LLD). Children with LLD showed high accuracy in spoken samples but substantial difficulty in written samples with the regular past tense and had difficulties with regular plurals. (Contains references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: