Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGross, Rachel; Kmeic, Julie; Worell, Judith; Crosby, Faye
TitelHigher Education Institutional Affiliation and Satisfaction among Feminist Professors: Is There an Advantage to Women's Colleges?
QuelleIn: Psychology of Women Quarterly, 25 (2001) 1, S.20-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-6843
SchlagwörterCoeducation; College Faculty; Feminism; Higher Education; Job Satisfaction; Psychology; Single Sex Schools; Teacher Attitudes; Womens Education
AbstractExamined whether feminist professors of psychology at women's colleges derived more job satisfaction than feminist professors at coed colleges. Surveys and interviews indicated that feminist professors were generally satisfied with their pedagogical situations and generally dedicated to and successful at teaching. Institutional affiliation produced little difference in satisfaction or practice, though feminists at women's colleges tended to feel more supported. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology of Women Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: