Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKontos, Susan; Wilcox-Herzog, Amanda
TitelHow Do Education and Experience Affect Teachers of Young Children? Research in Review.
QuelleIn: Young Children, 56 (2001) 4, S.85-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterClassroom Environment; Early Childhood Education; Educational Attainment; Educational Quality; Preschool Education; Preschool Teachers; Teacher Effectiveness; Teacher Qualifications; Teacher Student Relationship; Teaching Experience; Young Children
AbstractSynthesizes research findings on how general education, specialized education, and experiences relate to early childhood professionals' teaching practices. Finds that teachers' formal education relates to classroom quality and effective teacher behavior. Specialized education may be causally related to classroom quality and is correlated with effective teacher behavior. Teacher's experience cannot be consistently linked to classroom quality or effective behavior. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: