Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFile, Nancy
TitelFamily-Professional Partnerships: Practice that Matches Philosophy.
QuelleIn: Young Children, 56 (2001) 4, S.70-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterCheck Lists; Early Childhood Education; Elementary School Teachers; Family School Relationship; Models; Parent Participation; Parent Responsibility; Parent Teacher Cooperation; Parents; Partnerships in Education; Preschool Teachers; Self Evaluation (Individuals); Teacher Responsibility
AbstractDiscusses current models of family-professional partnerships and barriers to true collaboration, including turf issues, the nature of trust, expertise differences, and differences in scope of responsibility. Offers recommendations for practice, including questions for self-evaluation. Asserts that as educators change their practice and ways of relating to parents, they can better achieve partnership in action as well as in philosophy. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: