Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIngram, David; Ingram, Kelly D.
TitelA Whole-World Approach to Phonological Analysis and Intervention.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 32 (2001) 4, S.271-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterCase Studies; Child Development; Children; Elementary Secondary Education; Error Analysis (Language); Evaluation Methods; Language Acquisition; Language Impairments; Language Patterns; Phonetics; Phonology; Speech Therapy; Student Evaluation; Theories
AbstractThis article introduces a whole-word approach to phonological analysis and demonstrates the approach by conducting an analysis and outlining treatment recommendations for a child with phonological disability. Rationale for using a whole-word approach and also for defining phonological typologies are presented, along with four components of a phonological analysis. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: