Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOswald, Donald P.; Coutinho, Martha J.; Best, Al M.; Nguyen, Nu
TitelImpact of Sociodemographic Characteristics on the Identification Rates of Minority Students as Having Mental Retardation.
QuelleIn: Mental Retardation, 39 (2001) 5, S.351-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-6765
SchlagwörterDemography; Disability Identification; Elementary Secondary Education; Ethnicity; Incidence; Mental Retardation; Racial Differences; Sex Differences; Sociocultural Patterns; Socioeconomic Influences; Socioeconomic Status
AbstractA study of 4,151 school districts found a clear association among ethnicity, gender, and mental retardation. Sociodemographic variables were also strongly associated with the proportion of students identified. A logistical regression model that included sociodemographic predictors was significantly better than models with gender and race alone. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: