Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJardine, David W.; Clifford, Patricia; Friesen, Sharon; LaGrange, Annette
Titel"Back to Basics": Rethinking What Is Basic to Education through an Interpretive Study of the Work of Teachers and Students in Elementary Classrooms.
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 47 (2001) 2, S.187-90Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-4805
SchlagwörterBack to Basics; Basic Skills; Educational Attitudes; Educational Theories; Elementary Education; Foreign Countries; Research Projects; Theory Practice Relationship
AbstractAn ongoing study has found that the "basics" in contemporary educational theory are actually the smallest, most easily isolated and most easily testable fragments of knowledge in a discipline--abstractions produced by complex analysis. The project is exploring an alternative version of "basicness" in which the complex, often ambiguous realm of a living discipline gives meaning to such fragments. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Alberta Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: