Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilkins, Jesse L. M.; Baroody, Arthur J.; Tiilikainen, Sirpa
TitelKindergartners' Understanding of Additive Commutativity within the Context of Word Problems.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 79 (2001) 1, S.23-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterCognitive Development; Kindergarten Children; Mathematical Concepts; Models; Theories; Word Problems (Mathematics)
AbstractInvestigated kindergartners' unary and binary understanding of additive commutativity using performance on tasks involving change-add-to and part-part-whole word problems, respectively. Found that data were inconsistent with models put forth by Baroody and Gannon and by Resnick and suggest three alternate theoretical explanations. Success on tasks involving change-add-to problems may be the more rigorous test of additive commutativity understanding. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: