Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis, Barbara H.; Resta, Virginia; Davis, Laura L.; Camacho, Alexa
TitelNovice Teachers Learn About Literature Circles through Collaborative Action Research.
QuelleIn: Journal of Reading Education, 26 (2001) 3, S.1-6Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAction Research; Beginning Teachers; Discussion Groups; Grade 4; Intermediate Grades; Reading Improvement; Reading Research; Student Motivation; Teacher Collaboration
AbstractSuggests that literature circles can provide a stimulating and motivating method of teaching reading, and they help increase student reading performance as measured on a criterion-referenced test. Notes that when students participate in literature discussion groups their reading level and motivation can increase. (SG)
AnmerkungenOrganization of Teacher Educators in Reading, Dewayne Smith, Managing Editor, 2211 N.E. Halsey, No. 11, Portland, OR 97232.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: