Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFritzberg, Gregory J.
TitelLess Than Equal: A Former Urban Schoolteacher Examines the Causes of Educational Disadvantagement.
QuelleIn: Urban Review, 33 (2001) 2, S.107-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
SchlagwörterCultural Differences; Disadvantaged Environment; Disadvantaged Youth; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Equal Education; Intelligence Quotient; Minority Group Children; Poverty; Teacher Expectations of Students; Track System (Education); Urban Education
AbstractReviews competing explanations for disproportionate rates of school failure among poor, minority students, advancing a culture-centered framework that locates the problem in the complex interaction between nonmainstream students and mainstream schools. Chronic school-based inequalities exacerbate existing differences between poor and middle class students. Addresses the minority view that racial differences in academic performance are hereditary in nature. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: