Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScantlebury, Kathryn; Boone, William; Kahle, Jane Butler; Fraser, Barry J.
TitelDesign, Validation, and Use of an Evaluation Instrument for Monitoring Systemic Reform.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 38 (2001) 6, S.646-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Change; Elementary Secondary Education; Mathematics Education; Measures (Individuals); Science Education; Student Attitudes
AbstractDescribes the design, development, validation, and use of an instrument that measures student attitudes and several environmental dimensions (i.e., standards-based teaching, home support, and peer support). Indicates that the classroom environment (standards-based teaching practices) was the strongest independent predictor of both achievement and attitude, and appreciable amounts of the total variance in attitudes were common to the three environments. (Contains 54 references.) (Author/ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: