Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcKague, Meredith; Pratt, Chris; Johnston, Michael B.
TitelThe Effect of Oral Vocabulary on Reading Visually Novel Words: A Comparison of the Dual-Route-Cascaded and Triangle Frameworks.
QuelleIn: Cognition, 80 (2001) 3, S.231-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0277
SchlagwörterChildren; Elementary School Students; Familiarity; Models; Novelty (Stimulus Dimension); Performance Factors; Phonology; Prediction; Prior Learning; Reading; Theories; Vocabulary
AbstractTwo experiments tested predictions of dual-route-cascaded and triangle frameworks regarding effect among first-graders of having a word in oral vocabulary prior to reading that same word. Results suggest that word-specific phonological information is represented in the reading system independently of semantic or articulatory influences. Results are interpreted as problematic for both theoretical frameworks, more so for triangle framework. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cognition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: