Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCross, Vinette; Hicks, Carolyn; Barwell, Fred
TitelExploring the Gap between Evidence and Judgement: Using Video Vignettes for Practice-based Assessment of Physiotherapy Undergraduates.
QuelleIn: Assessment & Evaluation in Higher Education, 26 (2001) 3, S.189-212Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-2938
SchlagwörterClinical Experience; Comparative Analysis; Competence; Evaluation Methods; Evaluation Research; Evaluators; Performance Based Assessment; Student Evaluation; Test Reliability; Test Validity; Training; Videotape Recordings
AbstractUsing videos of physiotherapy students, compared two assessment forms for validity and reliability (the first currently used by an academic program and the second developed from practitioners' perceptions of competence). Also investigated effects of training on assessment decisions. Found wide differences in individual ability to assess students and better reliability and validity with the second form and after training. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment & Evaluation in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: